Úlohy:
1. Definujte opäť niektorú z pighuntingových úloh (naháňačka) cez triedu Jeleň a triedu Polovnik. Zovšeobecnite úlohu tak, že na ploche môže byť niekoľko jeleňov a každý poľovník naháňa práve jedno z nich. Dajte na plochu tlačidlo, ktoré na náhodnej pozícii vygeneruje nového jeleňa, ktorý vyštartuje po svojom náhodne veľkom štvorci. Zároveň s novým jeleňom vznikne niekoľko poľovníkov, ktorí ho začnú naháňať. Ďalšie tlačidlo nech sa volá Zamiešaj a kliknutie naň nech spôsobí to, že každý poľovník si náhodne zvolí jedného z jestvujúcich jeleňov a začne naháňať jeho.
2. Definujte projekt Vesmir. Je v ňom jedno slnko – dá sa ťahať myšou po oblohe. Keď kliknem na tlačidlo nová planéta, v náhodnej vzdialenosti od slnka vznikne nová planéta a začne rotovať okolo slnka – jej uhlovú rýchlosť určuje posúvač (od -3 do 3). Keď kliknem na tlačidlo nový mesiac, v náhodnej vzdialenosti od posledne vytvorenej planéty (t.j. od posledný všetkyOd "Planet) vznikne nový mesiac a začne ju obiehať. Jeho uhlovú rýchlosť určuje posúvač (od -5 do 5). Takto by napríklad mohol vyzerať príkaz startup:
viem startup
každých 10
[preKaždú všetkyOd "Planet
[nechPoz posun + (pre mySun [poz])
nechPosun otoč v posun]
preKaždú všetkyOd "Moon
[nechPoz posun + (pre myPlanet [poz])